Guide: Den gode shop



Velkommen til denne guide :)



Hos dsignerportalen har vi stor tiltro til, at vores shop ejere selv kan opsætte en flot shop, men vi vil alligevel gerne guide jer til, hvordan i får jeres webshop til at fremstå flot og seriøs, men også hvordan i behandler det at eje en webshop så den passer bedst, til lige nøjagtig den vision du har. Herunder nogle vigtige steps til“ Den gode shop”


  1. Seriøsitet og førstehånds indtryk.

Det er vigtigt at når folk går ind på din webshop, at noget af det første de ser er en helhed af, at du har taget dig tid til at stille din shop op, så tekster, billeder, produkter, priser osv. Altid er opdateret. 


  1. Gode tydelige billeder.

Noget af det første dine kunder vil se, er billederne af dine produkter. Derfor er det vigtig du tænker over hvordan du opstiller dine billeder. De skal være tydelige i deres funktioner og beskrivelser. Hvis ikke man får taget sine billeder professionelt, kan billeder fra en mobil telefon også bruges, det vigtigste er at man tænker over at billedet er taget med et kamera, med gode pixels og at man tænker over lys/vinkler på ens produkter. Hvis man vælger samme baggrund, til ens produkter vil det hjælpe med til at gøre ens webshop mere overskuelig. 


  1. Profil oplysninger.

Når du laver din webshop, har du muligheden for at personliggøre den med en profiltekst, der fortæller noget om dig selv og din forretning. Her vil vi anbefale dig at være kortfattet og tydelig i, hvad du laver og tilbyder. 


Vil du bruge din profil tekst til at annoncere tilbud, eller events i dit galleri. Så skal du huske og opdatere teksten efter hvert endt event eller tilbud, ellers kan dine købere nemt gå forgæves eller blive forvirrede. 


  1. Bæredygtighed og tillid.  

Det er vigtigt, at du kan stå bag det produkt du sælger, så inden du tilbyder en kunde et produkt, er det vigtigt at du har tjekket det igennem for fejl, mangler samt eventuelle skader. 


Produktet SKAL stemme overens med dine billeder og beskrivelser. 


Husk altid at opdatere når dit produkt er solgt, så du ikke lige pludselig står og har solgt et produkt 2 gange, men kun har et eksemplar. Folk skal kunne stole på, at de kan købe hvad der bliver fremvist på din side.


  1. Variationer af produkter.

Det er vigtigt at udspecificere i hvilke farver, str, matrialevalg, samt hvilke forsendelses metoder du bruger. I det hele taget oplyse din kunde bedst muligt, om mulighederne på din side og altid holde dem opdateret, med alle ændringer der måtte komme.


  1. Kommunikation.

Hvis en kunde kontakter dig over e-mail med en problemstilling, så opfordre vi dig til at løse det med et venligt sind. Hjælpe din kunde med hvad de end måtte have af problemstillinger med din side eller produkter på bedste vis. Skulle kommunikationen gå helt galt mellem køber/sælger, så kontakt dsignerportalen support HER 


  1. Sociale medier og promovering.

Hos Dsignerportalen gør vi alt for at promovere hele portalen, men vigtigheden af at sprede ordet selv, til sine omgivelser om sin shop, er også en meget afgørende faktor for synligheden af din shop. 


Du kan f. Eks. 


Dele dine nye produkter på Facebook og Instagram, dette gør, at folk kommer individuelt ind på både din egen shop og andres, på den måde hjælper shopsne også hinanden på vej ved hver deling. Vi opfordre samtidig til at i også spreder budskabet, om mulighederne på dsignerportalen til venner og kollegaer. Det vil gøre os rigtig glade, samt hjælpe os alle nærmere, til en stor og mangfoldig portal, hvor der er noget for enhver smag.